Rabu, 6 Januari 2010

Tahun baru - anda di mana?

.

Tahun baru...anda ke mana?

Aku, malam menyambut tahun baru, kebetulan diajak rakan untuk bersama-sama ke tempat show di Subang. 'Carma' kata orang-orang seni. Maka menempek laa aku malam itu di majlis BBQ orang.

Dengan menaiki kereta Ms Evans, kami menuju ke Subang melalui jalan airport Subang.
Sesampainya kami di pintu masuk utama tempat berlangsungnya majlis, macam-macam pula aku ditanya.salah strategi. Patutnya perempuan yang pergi check in tinggalkan IC kat situ. Tapi tak apalah sebab akhirnya kami lepas juga sebab menjaja nama salah seorang pegawai yang kami kenal kat situ. Mintak maaf Kapten..hehehe..

Sampai sahaja di dewan, kami ke bilik persalinan di tingkat satu.dewan kecil sebenarnya dan diubah menjadi bilik persalinan untuk show malam tu. Ramai juga yang akan buat show nanti.

Show start agak lewat. Jadik aku merayau dulu kat sekitar area tu...melihat rumah kelab yang mewah dan punya kolam renang...mulalah aku berangan...hehehe...

Setelah puas meround kawasan tu, mulalah aku rasa dahaga.cubalah jugak cari air.tapi tak jumpa pula. Tak apalah kejap lagi dah tiba time makan...sabarr!!!

Tengah dok melayan rasa dahaga..tiba-tiba terdengar...

"another 10 minutes!"

...show dah nak start dah.
dan aku rasa 'show' aku jugak akan bermula kejap lagi...rutin aku untuk kesekian kalinya...tiba-tiba je rasa dahaga dah hilang dah...hehehe...

Sambil melihat kawan-kawan aku menari dan menyanyi dan berdansa dan menari dan menyanyi dan berdansa....aku membatu di tepi sudut gelap dewan. Aku agak segan...takut-takut ada orang perasan ada 'orang asing' kat majlis tu.... Tapi tuan rumah amat peramah dan mesra. siap menjemput aku makan setelah tahu aku ni 'pengiring' group yg buat show malam tu. Terima kasih.

Kawan-kawan aku terus buat show.
Ahhh....tak apalah kan mereka dibayar untuk itu....so biarlah mereka carik makan sempena menyambut tahun baru ni.

Dan aku seperti biasa menuju ke meja buffet untuk melaksanakan tugasan rutin aku. MAKAN!!!
hehehe....SHOW TIME BABE!!!

sambil makan char kuey tiow, ikan bakar, udang bakar,kambing panggang dan banyak lagi...sempat jugak aku melihat show mereka. Seronok juga melihat telatah mereka..kagum pun ada...dan kadang-kadang tertawa juga. Cuma dalam hati aku ada juga rasa hiba. Maklumlah ketika orang lain begitu gembira berpesta menyambut tahun baru, mereka gigih bekerja untuk mencari sesuap nasi. Menghiburkan orang lain walaupun terpaksa mengorbankan kegembiraan untuk diri sendiri.

Ada juga live band (aku suka ini!), dan penyanyinya juga ada! Maka berselang-selilah mereka membuat persembahan.

Tepat 12.01 pagi, bergegarlah dewan dengan laungan selamat tahun baru...dan aku juga berkongsi kegembiraan mereka. Cuma bezanya mereka terlompat-lompat dan terkinja-kinja ramai-ramai di lantai dansa, aku pula melompat sorang-sorang - di tepi sudut gelap dewan. Sementara menunggu kawan-kawan selesai membuat persembahan.
hehehe...

Kami pulang lewat malam itu. Setelah sesat jalan, di tahan (sekali lagi!) dan disoal macam-macam di pintu keluar.

Sampai di rumah, terus carik tilam dan bantal...apa lagi masa untuk tidurrr!!!
itulah...kalau dah kenyang dan letih...hehehe.


Anyway, selamat tahun baru pada kawan-kawan yang sudi menjenguk ke blog ni.
Terima kasih banyak-banyak.

SELAMAT TAHUN BARU!!!!

geb razali.
pandan indah.
.

Tiada ulasan: