Rabu, 17 Februari 2010

ENTAHLAH...

.

Malam ini aku berkata pada aku:

kena kental jiwa
mesti kuat rasa
harus senda hati
mesti kena rasi

kalau nak mustajab lagi:

belajar ilmu jiwa manusia
tekun berlatih mengujar kata-kata
kusyuk telaah tilik makrifat
amal pepatah jenaka seloka
tiup jampi kasih segala
cari ubat mendam berahi
renung mata pukau hati
hafal mantera biar menjadi

kawan aku beri petua

ambillah:
7 timba air sungai dari 7 kuala bertemu kuala

guna 3 upih pinang yang tidak tua dan tidak muda
tingginya ganjil 5 saudara.
upih tidak mencecah bumi tidak pula tinggi dari yang tinggi
dipotong dikerat 3 kali
terus dilipat disusuk lidi kelapa 3 kali
jangan pula patah lidi
buruk pula ia menjadi

ceduk air sambil berkata:
aku sangat inginkan dia
hanya dia yang ada di jiwa
di mata dan menjadi tangkal nyawa.

lepas itu hanyutkan upih 3 bersaudara.
biar lepas bebas ke laut lepas.
nantilah 1 purnama... ia akan menjadi.

.
.
.
kata kawan akulah...
aku tak kata apa-apa...heheh...
.
.
.
err...ada percaya?

.

Tiada ulasan: