Ahad, 30 Mei 2010

PERTIWI FARMS, JANDA BAIK

.

Pukul sebelas, Adif telefon, "jom ke Janda Baik".

Aku : "FOC?

Adif: "yelaa..."

okeh,set. Kebetulan aku tidak buat apa-apa hari tu. So aku bertolak ke Taman Melati, jumpa Adif kat sana, nanti akan naik kereta dia saja untuk ke Janda Baik nanti.

So Janda Baik , here we come!!!


Sementara menunggu Ms Evans & friend, kami lepak-lepak makan goreng pisang dan cendol kat so called 'pekan janda baik'. Sebab dah tak dek apa nak buat, sambil borak-borak sambil tu jugak terumpat-umpat sapa-sapa yang terlintas kat kapla masa tuh...tak kira laa sapa-sapa, even auntie tua yang banyak songeh masa beli goreng pisang pun kami kutuk jugak...Sambil makan sambil ngumpat nih best!!! tak sedar, tinggal tiga ketul jek pisang goreng tuh sebelum sedar yang kami nak ambik gambar.



tersengih-sengih apek cina yang dok sebelah aku... siap pose bila aku nak ambik gambar.. :p



Sempat gak tengok eksiden abang motor yang mengelak dari dilanggar kereta (sayangnya tak sempat nak ambik gambar...errr sebenarnya takut kena pelangkung ngan abang moto tuh sebenarnya hahaha).
Yang bestnya dia kena gelak ramai-ramai lak...kesiannnn...hahaha (sebenarnya aku pun tumpang gelak gak... :p)
Tapi abang moto tu serius laa...sebab dia dah jatuh parit dah...tengah turun bukit plak tuh... kihkihkih ...mintak maap abang motor sebab jadik bahan gelak petang-petang hari.



Bestnya kalau hari-hari boley lepak macam nih... cool jek dok lepak kat pangkin nih.
Orang Kelantan panggil benda nih 'gere' dan selalunya dibuat daripada buluh.

Errkkk..teringat
kat kampung plakk dahh...!!!












sekadar gambar hiasan (tak tau sebab apa Adif suka sangat dengan gambar nih...)



Okeh...sebenarnya yang kat atas tuh intro jek...belum lagi masuk intipati janda baik yang baekk punya...!!! Lepas Ms Evans dah sampai kat Janda Baik maka kami pun berangkatlah ke tempat yang sebenar-benarnya yang hendak dituju. Kat mana??? Tunggu sat aku nak tido dulu. Tak larat dah dok nulis nih.

Tiada ulasan: