Selasa, 17 Ogos 2010

PULANG KE KAMPUNG

.

Minggu pertama bulan Ogos aku pulang ke kampung di Kota Bharu. Best pulak rasanya dapat makan nasi kerabu masakan mak.

Cuti aku kali ni agak panjang, setelah hampir lapan bulan kerja tanpa cuti, aku rasa memang aku kena ambik cuti untuk rehatkan diri.

Balik Kl pulak terlepas flight pulak...aduhai...!!! melayang fulus...kena ambik tiket lain. Kebetulan pulak hari tu aku janji dengan beberapa orang kawan aku nak buka puasa kat PJ Hilton, terpaksa laa batalkan.

Sampai KL Sentral dalam pukul 9.30 malam mujur KA.Y dan AMN dengan baik hatinya datang ambik aku. Terus ke Bandar Baru Ampang - pekena pecal lele.

Masa kat airport tadi sempat makan akok bunga bekal yang mak bagi saja. Dalam flight plak boleh laa hirup jus oren dua tiga teguk sambik mengunyah kacang masin dan 2 biji kurma... alhamdulillah...

thanks kak for fetching me to the airport. And thanks my friends for your generous help and waiting for me to finish my buka puasa meal.

Sempat jugak kami borak-borak dan bertukar-tukar cerita...
AMN ajak pi Singapore 3rd week of Ramadhan...nak pegi ka? boleh jugak berpuasa di negeri orang...hehehe. Tapi itu akan dibincangkan kemudian.... kena balik rumah dah - penat...

huh...esok kerja..... hadoiii!!!!!
.

Tiada ulasan: