Isnin, 14 September 2009


.

Semalam, usai berbuka di rumah aku buru-buru menuju ke Sungai Besi. Niat di hati ingin melawat Pak Muda, adik kepada mak yang paling bongsu. Sudah lama tidak menjengah bapa saudara aku ini.Pesara askar dan sudah lama menetap di KL. Dulu semasa masih menjadi askar Pak Muda menetap di kem dan setelah bersara dia menetap di salah satu kawasan perumahan berhampiran Kem Sungai Besi.

Banyak perkara yang kami borak namun aku mendapat perkhabaran yang menyedihkan - Abang Long, sepupu aku kini sudah dalam keadaan koma di HUKM akibat kanser usus. Sedih aku mendengarnya. Hidupnya kini hanya bergantung pada alat bantuan oksigen semata-mata.
Esok mungkin aku berpeluang melawatnya di sana. Moga-moga kerja aku tidak bertimbun esok hari. Bolehlah mencari masa untuk ke HUKM.

Ibu kepada Abang Long, yang kami panggil Wak iaitu kakak mak juga sudah ada di KL. Begitu juga dengan anak-anak Wak yang lain. Aku tahu Wak amat sedih melihatnya anaknya begitu. Ibu mana tidak sayangkan anaknya. Banyak-banyak bersabar Wak. Mana tahu kuasa tuhan Abang Long akan sembuh nanti. Kita sama-sama berdoa.

Abang Long, moga-moga sakit Abang long akan cepat sembuh.


rojali
.

Tiada ulasan: