Khamis, 21 Mei 2009

Selamat Hari Guru

...

Aku hampir terlupa yang bulan ini merupakan bulan untuk meraikan cikgu-cikgu di seluruh Malaysia. Aku langsung tidak sedar sehinggalah aku menjenguk blog Cik Qasih. Terpampang kad ucapan hari guru yang beliau terima pada hari guru yang lepas. Tiba-tiba aku rasa terpanggil untuk mengucapkan 'selamat hari guru' pada mereka yang pernah dan banyak membantu aku untuk menjadi sebagaimana diri aku pada hari ini.

Aku ingin mengucapkan berbanyak-banyak terima kasih pada semua mereka ini yang banyak berbakti pada aku.

1.Cikgu Kehidupan (Numero Uno) - Ayoh & Mok.
2.Cikgu Tadika Seribong (beserta pembantunya).
3.Cikgu-cikgu Sekolah Kebangsaan Tiong, Kota Bharu
4.Cikgu-cikgu SMK Kota, Kota Bharu
5.Cikgu-cikgu MRSM Pasir Tumboh, Kota Bharu
6.Cikgu-cikgu MRSM Kuala Terengganu, Terengganu
7.Pensyarah-pensyarah Fakulti Undang-undang, UM, KL
8.Pensyarah-pensyarah LANG Education Intelect, Subang Jaya

Istimewa terima kasih untuk:

Profesor Madya Dr Arif Ahmad - Guru gamelan aku
Encik Diani Kasian - Guru seni lakon aku
Profesor Emeritus Khoo Kay Kim - Sejarah Malaysia - aku lihat sejarah dr sisi yg berbeza
Encik Arifin-cikgu martial aku
Cikgu Sarimah-Guru sajak aku
Cikgu Insyirah-My favourite teacher
Profesor Rahman Shaari/En. Zubir Ali-Guru deklamator puisi
Kak Jie-mentor puisi
Encik Effindi - Cikgu 'pergerakan dramatik' aku
Mr Krishnan-Pengurus Operasi Zense Boutique, Bangsar KL.

Juga untuk:
Cik Qasih - rakan yang memilih pendidik sebagai kerjaya.

dan juga semua rakan-rakan lain yang tidak kenal erti lelah untuk terus mendidik dan membina bakal pewaris negara bangsa.

selamat hari guru!

...

Tiada ulasan: